Adres e-mail: justyna.migon-sasula@uni.opole.pl

Numer pokoju: 314

 

Zainteresowania naukowe:

Metodologia badań nad grami wideo i grami bez prądu, ze szczególnym uwzględnieniem narratologii i komparatystyki kulturowej. Związki gier z literaturą i historią. Wykorzystanie gier w edukacji. Historia kobiet oraz mody.

 

Prowadzone zajęcia:

Historia gier

Narratologia

Kultura fanowska

Poetyka gier

Polska branża gier

Społeczne oddziaływanie gier

Zarządzanie projektami

 

Publikacje naukowe:

  1. Aby odzyskać zdrowie złóż ofiarę w świątyni. Mechanika uzdrowień i punktów życia w grach fabularnych, [w:] Medycyna i Religia, t. 3, red. M. Dąsal, B. Płonka-Syroka, Warszawa 2019.
  2. Narracja historyczna w mechanice gry wideo na przykładzie cywilizacji bizantyjskiej  w Age of Empires II, „Irydion” 2018, t. IV, nr 1.
  3. Dźwiękowe poszlaki w cyfrowym śledztwie – odgłosy w narracjach gier wideo, [w:] Kryminał. Ćwiczenia z komparatystyki kulturowej, red. A. Regiewicz, Gdańsk 2018.
  4. Wykorzystanie nowych mediów w wychowaniu patriotycznym dzieci i młodzieży, [w:] Problemy nowoczesnej edukacji, VIII., pod red. E. Sadowskiej, M. Dąsala, Częstochowa 2018.
  5. Motyw literacki wykorzystany jako mechanizm narracyjny w opowieści growej na przykładzie postępującego szaleństwa z Zewu Cthulhu H.P Lovecrafta, [w:] Częstochowskie rozważania o historii, literaturze i fantastyce, pod red. M. Dąsala, J. Migoń-Sasuły, Ł. Sasuły, Ewy Lasoty, Częstochowa 2017.
  6. Edukacyjne i wychowawcze aspekty gier RPG, [w:] Problemy nowoczesnej edukacji, t. VII, red. E. Sadowska, M. Dąsal, Częstochowa 2017.
  7. Edukacyjny aspekt gier planszowych na przykładzie polskich gier historycznych, [w:] Problemy nowoczesnej edukacji. The problems of modern education, t. 6: Formy i metody pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Forms and methods of working with students with special educational needs, pod red. E. Sadowskiej, M. Dąsala, Częstochowa 2016.
  8. Aktywizacja dzieci i młodzieży o słabej identyfikacji z grupą rówieśniczą-zainteresowania niestandardowe, [w:] Problemy nowoczesnej edukacji: potencjał, talent, uzdolnienia/dysfunkcje, deficyty, niepełnosprawność, red. E. Sadowska, M. Dąsal, Częstochowa 2015.