Adres e-mail: urszula.sawicka@uni.opole.pl

Numer pokoju: 314


 

Zainteresowania naukowe:

nowe i nowe nowe media (głównie ich specyfika, treść przekazów, relacje twórców i odbiorców, ,,związki” mediów z szeroko pojętą kulturą);

–  wlogosfera;

– ciało i płeć w epoce współczesnej;

– film animowany  (w szczególności kreskówka – tu produkcje amerykańskie).


 

Książki (współ)redagowane:

Gry w kulturze i życiu codziennym. Metafory, strategie, komunikacja, red. K. Łeńska-Bąk, W. Kędzierzawski, U. Sawicka, Opole 2019, ss. 309.

Eskapista, singiel, indywidualista. Kulturowe aspekty samotności, red. M. Rychlica, U. Sawicka, Opole 2019, ss.74. (Born-digital)


 

 

Rozdziały z monografii:

Prank – gdzie przebiega gra-nica internetowej rozgrywki?, [w:] Gry w kulturze i życiu codziennym. Metafory, strategie, komunikacja, red. K. Łeńska-Bąk, W. Kędzierzawski, U. Sawicka, Opole 2019, ss. 257-267.

Wprowadzenie, [w:] Eskapista, singiel, indywidualista. Kulturowe aspekty samotności, red. M. Rychlica, U. Sawicka, Opole 2019, ss. 7-8.

Los i magia – determinanty działania baśniowych postaci, [w:] Ślepy los, traf, przypadek. O wpływie przeznaczenia na rzeczy i ludzkie sprawy, red. K. Łeńska-Bąk, Opole 2018, ss. 75-85.

Świat jak  z kreskówki – kuriozum animowanych postaci, [w:] Świat kuriozów. Od zadziwienia do fascynacji, red. K. Łeńska-Bąk, Opole 2016, ss. 233-243.


 

 

Artykuły z czasopism:

Proces niwelacji lęku u dzieci (MONSTER HIGH), ,,Guliwer. Czasopismo o książce dla dziecka” nr 4, 2015, ss. 5-9.

Kiedy dziecko staje się autorytetem…O recepcji medialnych tekstów kultury, ,,Czy/tam/czy/tu” 2017, nr 2, ss. 113-135.

Wideoblog – przyczyny popularności (stanowisko twórcy i odbiorcy), ,,Media – Kultura – Komunikacja Społeczna” 2017, nr 4, ss. 67-81.