Wykładowca na kierunku Game Studies

e-mail: adrian.pskiet@uni.opole.pl
__________________________________

Prowadzone zajęcia:
Technologia informacyjna
Wstęp do projektowania mechaniki gier
Strategie reklamy
Projektowanie poziomów gier
Podstawy programowania

 

Biografia  
Absolwent Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Mińsku Mazowieckim (klasa informatyczno-matematyczna, 2007), Uniwersytetu Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Warszawie (dziennikarstwo internetowe i marketing, 2012) oraz Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych (Informatyka Społeczna, 2015).

Pracownik Instytutu Językoznawstwa na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Opolskiego.

Zawodowo w branży gier wideo od 2007 (obecnie w Fabryce Gier). Game designer z zawodu i zamiłowania. Wierzy, że najlepsze rezultaty w projektowaniu unikalnych doświadczeń w elektronicznej rozgrywce można osiągnąć łącząc multidyscyplinarną wiedzę teoretyczną z solidną praktyką. Sam w swej pracy łączy umiejętności techniczne i podstawy programowania z wiedzą na temat kulturoznawstwa, psychologii oraz scenariopisarstwa. Pracował przy kilkunastu różnych produkcjach growych, zarówno w studiach gamedev’owych jak i jako twórca niezależny, ostatnio przy dobrze przyjętym The Chronicles of Nyanya (2018).

Od lat promuje też wiedzę na temat projektowania gier.

Entuzjasta historii i szeroko pojętej kultury popularnej. W wolnych chwilach pisze zarówno scenariusze do komiksów (papierowych i online), jak też książki. Zadebiutował powieścią light novel Kawaii Scotland (Waneko, 2019), nad której drugim tomem aktualnie pracuje.

1) Wystąpienia:
1. Ogólnopolska Konferencja Naukowa Horyzonty Gier Wideo, wystąpienie Crowdfunding gier wideo, Nakło Śląskie, 2-3 marca 2017.
2. Akademicki Dzień Kultury Gier 2017, wystąpienie O procesie tworzenia gier wideo, Opole, 28 listopada 2017.
3. Liczne imprezy kulturalne dotyczące popkultury (m.in. Copernicon, Pyrkon, Śląskie Dni Fantastyki), gdzie jako prelegent promował wiedzę na temat game designu.

2) Prace magisterskie:
1. Zanurzenie w rzeczywistość gry komputerowej. Studium etyczno-antropologiczne na wybranych przykładach, praca magisterska napisana pod kierunkiem dr Marka Robaka, Warszawa 2012.
2. Projektowanie proimmersyjne gier komputerowych, praca magisterska napisana pod kierunkiem dr Leszka Bukowskiego, Warszawa 2015.